آرد گندم یکی از سه محصولات بزرگ غلات

مقدمه
گندم با بیش از 600 میلیون تن سالانه برداشت یکی از سه محصول بزرگ غلات محسوب می شود. برای مثال، در سال 2007، کل برداشت جهانی حدود 607 میلیون تن در مقایسه با 652 میلیون تن برنج و 785 میلیون تن ذرت بود (http://faostat.fao.org/). ب

ا این حال، قیمت آرد گندم در محدوده کشت خود بی رقیب است، از 67 درجه شمالی در اسکاندیناوی و روسیه تا 45 درجه شمالی در آرژانتین، از جمله مناطق مرتفع در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری (Feldman, 1995). همچنین از نظر تنوع و گستره ای که در فرهنگ و حتی دین جوامع گوناگون جا افتاده است، بی رقیب است.

اکثر خوانندگان از اهمیت نان در سنت یهودی-مسیحی، از جمله استفاده از ماتزو (نان مسطح سخت) در عید فصح یهودیان و نان برای نشان دادن «میزبان» در عشای ربانی مسیحی (عشای ربانی) آگاه خواهند بود.

دومی ممکن است یک ویفر بدون خمیر نازک، شبیه به ماتزو یهودی، در کلیسای کاتولیک رومی و برخی فرقه‌های پروتستان باشد، یا در سایر فرقه‌های پروتستان و کلیسای ارتدکس شرقی خمیر شده باشد.

اما چه تعداد از خوانندگان می دانند که نان در زندگی روزمره در جوامع عمدتا مسلمان آسیای مرکزی مانند ازبکستان و قرقیزستان مقدس تلقی می شود؟ در این فرهنگ، نان‌های گرد خمیر شده (نان) را قبل از پخت مهر می‌زنند و باید با احترام به آن‌ها رفتار کرد، از جمله آن‌ها که به‌طور عمودی نگه داشته می‌شوند و هرگز روی زمین رها نمی‌شوند یا در ملاء عام دور ریخته نمی‌شوند.

این آداب و رسوم تقریباً به طور قطع از ادیان بومی پیشین در خاورمیانه سرچشمه می‌گیرد که در آن‌ها گندم نقشی مشابه داشت و گاهی با خورشید و خدای آن برابری می‌کرد.

اگرچه چنین سنت های فرهنگی و مذهبی جذاب هستند و مطمئناً برای مطالعه بیشتر پاداش خواهند داشت، اما اساساً خارج از محدوده این مقاله است که بررسی می کند چرا گندم به عنوان یک محصول و منبع غذایی تا این حد توسعه یافته و همچنان موفق است.
گندم های امروزی کشت می شود
در حال حاضر، حدود 95 درصد از قیمت پودر انجیر کشت شده در سراسر جهان، گندم نان هگزاپلوئید است و بیشتر 5 درصد باقیمانده، گندم دوروم تتراپلوئید است. این دومی بیشتر از گندم نان با آب و هوای خشک مدیترانه سازگار است و معمولاً گندم ماکارونی نامیده می شود تا منعکس کننده کاربرد اصلی آن باشد.

با این حال، ممکن است برای پخت نان نیز استفاده شود و برای تهیه غذاهای منطقه ای مانند کوسکوس و بلغار در شمال آفریقا استفاده می شود. مقادیر کمی از گونه های دیگر گندم (Einkorn، Emmer، spelt) هنوز در برخی مناطق از جمله اسپانیا، ترکیه، بالکان و شبه قاره هند رشد می کنند.

در ایتالیا، این گندم های پوسته شده با هم فارو نامیده می شوند (Szabó and Hammer, 1996) در حالی که اسپلد همچنان در اروپا، به ویژه در مناطق آلپ رشد می کند (Fossati و Ingold، 2001).

علاقه اخیر به گندم‌های املایی و دیگر باستانی (از جمله کاموت، گندم تتراپلوئیدی با طبقه‌بندی نامشخص، مرتبط با گندم دوروم) به عنوان جایگزین‌های سالم برای گندم نان (Abdel-Aal et al., 1998) ممکن است منجر به رشد گسترده‌تر برای ارزش بالا شود. بازارهای خاص در آینده

  • منابع:
    1. jpurnal of experimental botany
  • تبلیغات: 
    1. کیفیت محصول از زمان شروع در خط تولید تا عرضه
    2. کسب درآمد از طریق فضای مجازی تنها با یک کلیک!
    3. دختر 21ساله جوان ترین میلیاردر خود ساخته
    4. آیا خوردن فلفل قرمز به شما آسیب می رساند