شلیل خشک امروز سیستم مغزی معتادان را مختل می کند

شلیل خشک همچنین مقدار قابل توجهی از آنتی اکسیدان های بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A) و تریپتوفان (پیش ساز نیاسین) را ارائه می دهد.

در مقایسه با هلو شلیل خشک امروز دارای پلی فنول های گیاهی بیشتری است. یک شلیل خشک متوسط که تقریباً 142 گرم یا 2 1/2 اینچ قطر دارد، 62 کالری دارد.

شلیل خشک منبع غنی از فیبر ویتامین های A و C و همچنین پتاسیم است. شلیل خشک رسیده میوه ای کم کربوهیدرات است که چربی، پروتئین و سدیم کمی دارد.

اعتقاد بر این است که شلیل خشک در 4000 سال پیش کشت می شده است. مانند هلو، شلیل خشک نیز از دیرباز در درمان‌های عامیانه برای درمان قولنج و معده درد یا در طب سنتی چین برای درمان یبوست و دردهای قاعدگی استفاده می‌شده است.

در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، برخی از ترکیبات موجود در شلیل خشک می تواند برای درمان یا پیشگیری از برخی بیماری ها مفید باشد.

اعتقاد بر این است که آنتی اکسیدان های موجود در شلیل خشک با پیشگیری یا کاهش خطر ابتلا به این شرایط (که اغلب با یکدیگر مرتبط هستند) مزایای سلامتی را ارائه می دهند.

شلیل

شلیل خشک حاوی ترکیبات پلی فنلی قوی است که به طور بالقوه می تواند علائم سندرم متابولیک را معکوس کند و در عین حال قند خون را کاهش دهد و التهاب عروقی مرتبط با تصلب شرایین (سخت شدن رگ ها) را کاهش دهد.

این تحقیق نشان می‌دهد که چهار گروه پلی‌فنولی آنتوسیانین‌ها، اسیدهای کلروژنیک، مشتقات کورستین و کاتچین‌ها- بر روی رده‌های سلولی مختلف، از جمله سلول‌های چربی، سلول‌های اندوتلیال در رگ‌های خونی و سلول‌های ماکروفاژی که در پاسخ التهابی شرکت می‌کنند، عمل می‌کنند.

همین تحقیقات به خواص تقویت کننده سلامت قلب شلیل خشک اشاره کرد. اعتقاد بر این است که ترکیبات پلی فنول که در مکمل کار می کنند سطح قند خون را تعدیل می کنند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند و از تجمع سلول های چربی در اطراف اندام ها جلوگیری می کنند.

محققان همچنین گزارش دادند که پلی فنل ها تکثیر سلول های سرطان سینه مستقل از استروژن را کاهش می دهند. این نشان می‌دهد که پلی فنول‌های هلو و شلیل خشک ممکن است یک مزیت محافظتی در برابر برخی از سرطان‌های سینه داشته باشند.