استفاده از لامپ شمعی دلتا در تولید راکتور هسته ای

اصطلاح لامپ شمعی دلتا به طور خاص به یک منبع نور اشاره دارد که معمولاً شامل یک عنصر ساطع کننده نور است که در داخل یک لامپ یا لوله بیرونی قرار دارد و معمولاً در طیف مرئی تابش ساطع می کند.

این اصطلاح همچنین به طور گسترده‌تری برای توصیف محصولاتی مانند چراغ‌های رومیزی و چراغ‌های زمینی به کار می‌رود اگرچه باید به درستی به عنوان یراق آلات نور اشاره کرد.

اتصالات نور (یا گاهی اوقات وسایل روشنایی) می توانند شامل لامپ ها، جا لامپ ها، چرخ دنده های کنترلی، محفظه ها و غیره باشند.

اصطلاح لامپ همچنین ممکن است برای توصیف یک لامپ استفاده شود اگرچه به طور صحیح تر لامپ قسمت شیشه ای بیرونی یک لامپ است که حاوی منبع نور است.

لامپ ها ممکن است شامل یک بازتابنده و یک عدسی برای کنترل زاویه پرتو (یا پخش شدن پرتو) باشند ممکن است قابل کاهش باشند می توانند طیفی از روشنایی، زاویه پرتو و رنگ داشته باشند و می توانند برای ارائه نور مستقیم یا غیر مستقیم استفاده شوند.

لامپ

شدت لامپ (یا چگالی توان) توان کلی یک لامپ در سراسر طیف الکترومغناطیسی است که به طور کلی بر حسب وات (W) بیان می شود.

این معیاری برای روشنایی لامپ نیست، زیرا برخی از خروجی لامپ ممکن است در قسمت های غیر قابل مشاهده طیف الکترومغناطیسی باشد.

روشنایی لامپ با لومن (lm) بیان می شود. روشنایی سطح نور روی یک سطح است که در لوکس (lx) اندازه گیری می شود که در آن یک لوکس برابر با یک لومن در متر مربع (lm/m^2) است.

کارایی لامپ نسبت نور خروجی به توان مصرفی است که بر حسب لومن بر وات (Lm/W) بیان می شود. بازده لامپ نسبت انرژی الکتریکی تبدیل شده به نور است.

زاویه پرتو لامپ یا گسترش پرتو، زاویه مخروط نور ساطع شده توسط لامپ های بازتابی است که از مرکز پرتو تا خطی که شدت پرتو 50٪ حداکثر است اندازه گیری می شود. ظاهر رنگ به احساس بصری مرتبط با “گرما” یا “خنکی” نور ساطع شده از یک لامپ اشاره دارد.