ام دی اف کابینت دست دوم که گرد و غبار به خود نمی گیرد

همانطور که می دانید ام دی اف کابینت دست دوم در سال های اخیر به ویژه برای تجهیز زیستگاه ها به لطف صنعت مبلمان، رواج یافته است. متوسط ​​نیز نامیده می شود ، به طور فزاینده ای برای ایجاد مبلمان استفاده می شود.

اگر در فروشگاهی به آن برخورد کنید، این چوب مصنوعی به واسطه چهره های صاف خود برجسته می شود . آیا تعجب می کنید که این ماده چگونه ساخته می شود یا مزایای آن باعث محبوبیت آن شده است؟

برای شروع ام دی اف به چه معناست؟ این مخفف انگلیسی برای تخته فیبر با چگالی متوسط ​​است. در فرانسه، این به تخته فیبر با چگالی متوسط ​​ترجمه می شود . ایجاد آن از ایالات متحده است.

یک خطای ماشینکاری در سال 1966 رخ داد. با مطالعه دقیق تر مواد، آمریکایی ها تصمیم گرفتند تولید این پنل را در سال 1970 به دلیل کیفیت قابل توجه آن آغاز کنند. هنگامی که ساخته شد، این ماده کامپوزیت از الیاف چوب سخت یا چوب نرم ساخته می شد.

مراحل ساخت چندگانه است تا محصول نهایی با کیفیت عالی داشته باشیم . چوب به ذرات بین 5 تا 40 میلی متر تبدیل می شود و سپس الیاف زدایی می شود و با بخار شسته می شود.

ام دی اف

هنگامی که تراشه های چوب همه یکنواخت شدند با استفاده از چسب (چسب) مانند اوره فرمالدئید یا ملامین فرمالدئید با هم مخلوط می شوند . خشک شدن به پایان می رسد، خمیرها فشرده می شوند و سپس تخته های خرده چوب را تشکیل می دهند.

پروتکل ساخت پانل های چوبی به مجموعه ای از رزین، دمای بالا و فشرده سازی خلاصه می شود.

تخته های فیبر با معیارهای مختلفی قابل تشخیص هستند. در ابتدا، دو سطح آن صاف است و این به ویژه به دلیل همسانگرد بودن آن است : ترکیب آن همگن و یکنواخت است.

چوب آن عمدتاً از فرآوری ضایعات و از درختان با قطر کم بدست می آید . همچنین، این صفحات بسیار سنگین هستند اما با این وجود وزن کمتری نسبت به چوب جامد دارند.

آنها در برابر آتش مقاوم نیستند، اما برخی از آنها تحت درمان ضد شعله قرار گرفته اند و شما آنها را با رنگ قرمزشان خواهید شناخت.

برای نتیجه گیری، توجه داشته باشید که ضخامت های مختلف تخته فیبر (LDF، MDF، HDF) وجود دارد اما میانگین چگالی یک تخته MDF بین 500 تا 800 کیلوگرم بر متر مکعب است.