با استفاده از لوله پلیکا گیلان مردی از برج ایفل بالا رفت

وینیل همه کاره است و می تواند مانند لوله پلیکا گیلان سفت و سخت باشد مانند پوشش پلاستیکی انعطاف پذیر باشد و مانند دیوارپوش نازک و انعطاف پذیر باشد. همچنین می تواند کاملا شفاف باشد یا با هر رنگ دلخواه مطابقت داشته باشد.

ساختمان و ساخت و ساز: حدود سه چهارم کل وینیل تولید شده به کاربردهای ساختمانی و ساخت و ساز طولانی مدت اختصاص می یابد.

مطالعات چرخه زندگی نشان می دهد که PVC/vinyl در حفاظت از محیط زیست از نظر انتشار کم گازهای گلخانه ای و حفظ منابع و انرژی موثر است.

از آنجایی که وینیل در برابر رطوبت و سایش مقاوم و مقاوم است، برای روکش‌ها، پنجره‌ها، سقف‌ها، نرده‌ها، عرشه، دیوارپوش‌ها و کف‌پوش ایده‌آل است.

وینیل مانند برخی از مصالح ساختمانی خورده نمی شود، نیازی به رنگ آمیزی مکرر ندارد و می توان آن را با محصولات تمیز کننده ملایم تمیز کرد.

لوله

سایدینگ و ویندوز: وینیل به تولید قاب‌های کناری و پنجره‌ای کمک می‌کند که بسیار بادوام، مقرون‌به‌صرفه و به صرفه‌جویی در مصرف انرژی هنگام گرمایش و سرمایش خانه‌ها کمک می‌کند. در واقع پنجره های وینیل سه برابر پنجره های آلومینیومی عایق حرارتی دارند.

سیم کشی و کابل: وینیل قادر است در شرایط سخت پشت دیوارهای ساختمان – مانند قرار گرفتن در معرض تغییر دما و رطوبت  برای عمر ساختمان مقاومت کند.

در نتیجه یکی از رایج ترین و قابل اعتمادترین مواد مورد استفاده در سیم کشی و کابل برق است.

لوله های آب: پی وی سی با ایجاد لوله های عملاً عاری از نشتی که مستعد خوردگی نیستند و در برابر استرس محیطی مقاوم هستند به حفظ انرژی و آب کمک می کند.

نرخ شکست پی وی سی به اندازه یک درصد از نرخ شکستگی سیستم های فلزی ریخته گری پایین است. عدم تجمع در لوله های PVC باعث بهبود عملکرد و افزایش بهره وری انرژی می شود.