با کلید و پریز در اصفهان دیگر نگران آتش گرفتن خانه تان نباشید

همانطور که می دانید کلید و پریز در اصفهان پریزهای مقاوم در برابر دستکاری، همچنین به عنوان پریزهای ضد کودک شناخته می شوند ، دارای یک مانع فیزیکی داخلی هستند – آنها را به عنوان کرکره های داخلی در نظر بگیرید – که از ورود اجسام خارجی به شکاف های خروجی جلوگیری می کند.

پریزهای GFCI (قطع کننده های مدار خطای زمین) پریزهایی هستند که در مناطقی از خانه شما که آب همیشه در مجاورت نزدیک است استفاده می شود: حمام، اتاق های لباسشویی، آشپزخانه، زیرزمین، مناطق بیرونی و غیره.

پریزهای برق GFCI با استفاده از یک قطع کننده داخلی کار می کنند تا در صورت قطع شدن مدار یا بارگذاری بیش از حد مدار، منبع تغذیه را فوراً به پریز مورد نظر قطع کنند.

این خیلی سریع اتفاق می افتد، در کمتر از 1/40 ثانیه. در انجام این کار، از خانه در برابر خطرات الکتریکی محافظت می کند و شما را در برابر شوک الکتریکی محافظت می کند. هنگامی که قطع کننده پریز برق خاموش شد، برای بازگرداندن منبع تغذیه به آن پریز، باید ریست شود.

پریز

به نظر می رسد: این نوع پریزها به راحتی با دو دکمه کوچک و رنگی متفاوت در مرکز پریز شناسایی می شوند – یک دکمه “TEST” و یک دکمه “RESET”.

بهترین استفاده برای: پریزهای GFCI برای مکان های نزدیک به آب مناسب هستند: در حمام برای مسواک برقی شما. در فضای باز برای ماشین چمن زنی شما؛ در فضای خزیدن خود برای روشنایی؛ در اتاق لباسشویی شما برای وسایلی غیر از ماشین لباسشویی/خشک کن و غیره.

همانطور که بدون شک می دانید، برخی از خطاهای الکتریکی باعث ایجاد گرما و خطر آتش سوزی بالقوه می شود.

این امر توسط فرآیندی به نام قوس الکتریکی اتفاق می افتد: جایی که برق بین اتصالات شل یا نقاط تماس در سیستم الکتریکی یا سیم کشی شما می پرد. (علائم آشکار این اتفاق در خانه شما معمولا جرقه یا صدای وزوز است.)

پریزهای AFCI (قطع کننده های مدار خطای قوس) برای محافظت در برابر قوس الکتریکی – و پیامدهای بالقوه خطرناک گرمای شدید ایجاد شده از قوس، کار می کنند. هنگامی که قوس رخ می دهد، خروجی AFCI آن را تشخیص می دهد و یک قطع کننده یکپارچه بلافاصله خروجی را غیرفعال می کند.

به نظر می رسد: این نوع پریزها بسیار شبیه به یک پریز GFCI هستند.

بهترین استفاده برای: پریزهای AFCI برای مناطقی در خانه شما که ممکن است همیشه بیدار و هوشیار نباشید – مانند اتاق خواب، سالن استراحت، اتاق بازی یا اتاق تلویزیون، یک انتخاب عالی و حتی حیاتی هستند.