مرکز خرید و فروش عمده زغال صادراتی با قیمت مناسب

زغال یکی از مواد سوختی است که از سوختن ناقص مواد سوختنی بدست می آید. این فرآورده یکی از محصولاتی است که تولیدش در ایران، به خاطر وجود جنگل های فراوان و باغ مرکبات رونق بسیاری دارد. زغال چوب به دو روش سنتی و صنعتی تولید می شود. در روش سنتی معمولا زغال، از سوزاندن چوب درختان مختلفی چون پسته، بلوط و انواع مرکبات در کوره تهیه می شود، ولی در روش صنعتی علاوه بر چوب، از مواد و افزودنی های دیگری چون خاک اره و… در تهیه زغال استفاده می کنند. علاوه بر سایر مزایای روش صنعتی، به دلیل قطع نشدن درختان در این روش، روش بهتری نسبت به روش سنتی است. همین روش متفاوت تهیه، باعث تفاوت در قيمت فروش زغال می شود. از آن جایی هم که معمولا، مرغوبترین محصول برای صادرات انتخاب می شود؛ برای خرید زغال خوب با قیمت مناسب، می توانید به مراکز فروش زغال صادراتی مراجعه کنید.

مرکز خرید و فروش عمده زغال صادراتی با قیمت مناسب

انواع زغال صادرتی ایران

انواع زغال صادرتی ایرانزغال چوب انواع مختلفی دارد که عبارتند از :

  • زغال فشرده
  • زغال لیمو
  • زغال کافه ای
  • زغال پسته
  • زغال کبابی
  • و…

بااینکه اکثر زغال های نام برده شده صادر می شوند، ولی معمولا نوع فشرده، بیشتر از بقیه صادر می شود. زغال فشرده نوعی از زغال است که از خرده های چوب و … تولید می گردد. به زغال فشرده زغال قالبی یا بریکت هم می گویند که جزء زغال های صنعتی است. ترکیب مواد اولیه این نوع زغال ها به صورتی است که موقع سوختن، خاکستر کمتری از خود به جا می گذارد. دو نوع زغال فشرده داریم؛ زغال درجه یک صادراتی و زغال درجه دو

همچنین به خاطر به صرفه بودن در تولید، قیمت زغال فشرده کمتر از زغال معمولی است.

بزرگترین صادر کننده زغال در سال گذشته

بزرگترین صادر کننده زغال در سال گذشتهصادرات زغال بیشتر در قاره آسیا انجام می شود و کشورهایی مثل ویتنام، اندونزی، چین، لهستان، آرژانتين، کوبا، اوکراین، هند، مالزی از بزرگترین صادرکننده های زغال هستند. ایران هم از صادر کنندگان این محصول می باشد که بیشترین مقدار زغال تولیدی را به کشور های همسایه چون ترکیه، آذربایجان، عراق و دیگر کشورهای عربی صادر می کند. زغالی هم که برای صادرات انتخاب می کند، معمولا از نوع زغال فشرده است. چرا که زغال فشرده بریکت به خاطر چگالی بالا، حرارت دهی زیاد، حجم کم، دوام زیاد و تولید به صرفه اش، گزینه خوبی برای صادرات می باشد.

قیمت عمده فروشی های زغال صادراتی در تهران

قیمت عمده فروشی های زغال صادراتی در تهرانمحصول صادراتی باید از نوع بهترین ها باشد که از ویژگی های یک زغال خوب می توان به این موارد اشاره کرد:
1- زود خاموش نشود.
2- دود و گاز نداشته باشد.
3- جرقه نکند.
4- حرارت زیاد داشته باشد.

زغال لیمو هم به خاطر دوام زيادش، و اینکه آرام و یکدست می سوزد، جزء زغالهای چوبی مرغوبی است که برای صادرات انتخاب می شود. و بیشتر در قلیان یا مجالس و سفره خانه های سنتی استفاده می شود. زغال لیمو ارزان معمولا در عمده فروشی های زغال صادراتی با قیمت مناسب یافت می شود، چرا که رنج قیمت عمده فروشی های زغال صادراتی نسبت به سایر مراکز، مناسب تر است.

بهترین برند زغال مربوط به کدام استان است؟

بهترین برند زغال مربوط به کدام استان است؟انواع زغال مثل زغال کبابی، زغال حبه ای، زغال باربیکیو، شش گوش، چهارگوش، بافوری و…  در استان های مختلف تهیه می شود، و هر شهری شیوه مخصوص خود را برای تهیه زغال دارد. مثلا زغال لیمو که جزء زغال های صادراتی است، در شهر جهرم تولید می شود و زغال لیمو جهرم معروف است. که برای تولیدش چوب های لیمو را در ارتفاع معینی می چینند و سپس روی آنها شلتوک برنج می ریزند؛ سپس باریختن زغال نیمه سوخته روی شلتوک ها چوب های لیمو در زیر به آرامی تبدیل به زغال می شوند. این نوع زغال بخاطر اینکه دود بسیاری دارد و دیرتر خاموش می شود، در قلیان استفاده می شود. زغال کبابی هم جزء محصولات صادراتی است که در بازار، زغال کبابی بسته بندی با برندهای مختلف وجود دارد؛ و معمولا در استانهاي مختلفی فرآروی می شود. از مهمترین ویژگی های زغال کبابی هم می توان به این موارد اشاره کرد:

1- جرقه تولید نمی کند. 

2- بدون صمغ است.

3- خاکستر بسیار کمی دارد.

4- بوی بد و گاز و سردرد ایجاد نمی کند.

5- از مواد شیمیایی در آن استفاده نشده است.

6- حرات زیادی دارد.