چاقو ممد قمی قاتل سریالی را لو داد

باید بدانید چاقو ممد قمی ابزاری است که بر انجام عملکردهای خاصی متمرکز است. هنگام انتخاب چاقو برای انجام برخی اقدامات، قبل از هر چیز باید هدف آن را به خاطر بسپاریم و ابزاری را انتخاب کنیم که حداکثر تمرکز را روی انجام اقدامات مورد نیاز خود داشته باشد.

بر اساس هدف، همه چاقوها را می توان تقریباً به گروه های ؛ آشپزخانه، مبارزه ایی، شکار و ماهیگیری، تاشو، چند ابزار، هدف خاص، توریست، غذاخوری، ورزشی، چاقوی زنده ماندن  تقسیم کرد.

چاقوی آشپزخانه، برای کار در آشپزخانه. معمولاً سه نوع کافی است؛ چاقوی سرآشپز که برای برش گوشت و برش سبزیجات با تیغه بلندتر از 20 سانتی متر طراحی شده است. هدف بریدن گوشت و سبزیجات است.

چاقو

چاقوی لایه برداری سبزیجات، طول تیغه بیش از 10 سانتی متر نباشد. نوک تیز برای برش سیب زمینی و سایر عملیات برای پوست کندن سبزیجات و میوه ها.

چاقوی برش نان، دارای بریدگی های دندانه دار مخصوص، مناسب برای برش برش های نازک نان. انواع مختلفی از چاقوها برای انجام عملیات خاصی در آشپزخانه وجود دارد مانند برش پیتزا، برش ماهی، برش پنیر و غیره.

چاقو مبارزه ایی، در فروشگاه فروخته نمی شود زیرا آنها به عنوان سلاح های غوغا در نظر گرفته می شوند. همچنین انواع مختلفی از آنها وجود دارد مانند چاقوی پیشاهنگی، چترباز، برش زنجیر، خنجر، خنجر، تیرک و غیره.

چاقوی شکار و ماهیگیری، بر اساس نوع کاربرد، باید راحت و کاربردی باشد. فولاد باید محکم باشد. دسته معمولاً از چوب (گرم) ساخته شده است.برای ماهیگیران، چاقو برای بریدن ماهی و کار با تور و طناب مناسب است. برای شکارچیان، آنها اغلب یک قلاب پوست بر روی لب به لب درست می کنند.

چاقوی تاشو، برای استفاده در شهر و روزمره است. سبک است تا جیب ها پاره نشود (بنابراین دسته ها اغلب بریده می شوند). هدف  انجام کارهای کوچک (بریدن چیزی، باز کردن، طرح ریزی) در زندگی روزمره است.

چاقوی چند ابزار، که شامل مجموعه کاملی از ابزارها است در اصل یک چاقوی کلاسیک سوئیسی است.

چاقوی هدف ویژه، طراحی شده برای انجام یک عملیات و متمرکز بر انجام یک نوع کار باریک که عبارتند از (چاقوی جراحی جراحان، باغ، برای غواصان، کفش، لوازم التحریر، کادو، ملی، برای یک برقکار…)

چاقوی زنده ماندن، که چند منظوره است با امکانات اضافی مانند ظرف وسایل کوچک اما ضروری (سوزن و نخ، تجهیزات ماهیگیری)، قطب نما، فندک و غیره.