چگونگی الهام بخشی رنگ در یادگیری

 

هنگامی که رنگ نانو صنعتی  در هر نوع امکانات آموزشی ادغام می شود، تسهیلگران می توانند توجه را بهبود بخشند و حتی احساس تعلق و امنیت را به شما پیشنهاد کنند.

اگر فردی بخواهد بر رفتار، نگرش و نحوه نگهداری اطلاعات دانش آموزان تأثیر بگذارد، تزئین کلاس درس مسئولیت زیادی را به دنبال دارد.

بر اساس مطالعه انجام شده توسط Holistic Evidence and Design (HEAD) که از 153 کلاس درس یا 3766 دانش آموز در 27 مدرسه نماینده در بریتانیا تشکیل شده است، انتخاب رنگ های مناسب در طراحی کلاس درس نتایج مثبتی در عملکرد دانش آموزان در خواندن، نوشتن و خواندن به همراه دارد. ریاضی.

با در نظر گرفتن اصول طراحی که طبیعی بودن، فردی‌سازی و تحریک را تشویق می‌کنند، این مطالعه نشان داد که نور، صدا، دما، کیفیت هوا و سایر عوامل طبیعی 50 درصد بر نحوه دریافت دانش دانش‌آموزان تأثیر دارند، در حالی که فردی‌سازی و تحریک هر کدام 25 درصد را تشکیل می‌دهند. از نظر تاثیر

در این ساختار سه ضلعی، پارامترهای طراحی مرتبط با رنگ کشف شد که 16 درصد در پیشرفت دانش‌آموز تأثیر دارد.

این مطالعه به ما می گوید که رابطه رنگ روغن بوم نقاشی با عملکرد انسان را می توان برای ارتقای یادگیری در مدارس توسعه داد.

طراحی کلاس درس

هنگام طراحی کلاس درس، مکان و مواد مورد استفاده ما نیز اهمیت دارد.

نه تنها باید یک محیط امن و مناسب جامعه را ترویج کند، بلکه رنگ سرد ترافیکی باید به دانش آموزان احساس مالکیت بدهد تا احساس کنند به آنها تعلق دارند.

رنگ ها این جذابیت را ایجاد می کنند و سطح تحریک دانش آموزان را افزایش می دهند.

رنگ‌های روشن معمولاً وقتی به دنبال فضایی راحت‌تر و در عین حال جذاب‌تر هستند، کار خوبی می‌کنند.

البته، طراحی مدرسه باید همیشه از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشد. قرار دادن پنجره ها برای روشنایی مناسب، چیدمان معماری و دسترسی باید با نحوه طراحی هر بخش از مدرسه هماهنگ باشد و باعث شود کودکان احساس کنند در محیطی سالم هستند.

طراحی یک محیط برای یادگیری همچنین باید از انتخاب رنگ قرمز خوراکی  زیاد که تمایل به تحریک بیش از حد دانش آموزان را دارند خودداری کند.

مقادیر زیاد رنگ های قرمز روشن و نارنجی اغلب می تواند باعث حواس پرتی بیشتر از تمرکز شود.

بررسی ترکیب مناسب سایه و رنگ و آزمایش آن با ویژگی های طبیعی کلاس درس با توجه به اینکه چگونه می توانند بر روش یادگیری دانش آموزان تأثیر بگذارند ضروری است.

  • منابع:
    1. Color Psychology in Schools
  • تبلیغات: 
    1. طوطی که فرد دروغگو را شناسایی و رسوا کرد!
    2. راز اسانی برای ثروتمند شدن از زبان دختری!
    3. شیر آلاتی که آب طلا از آن جاری می شد.
    4. از بین رفتن کل حشرات موذی فقط با استفاده از یک محصول