یونیت دندانپزشکی آلمانی که بدون نیاز به پزشک دندانتان را پر می کند

در حقیقت یونیت دندانپزشکی آلمانی یک ایستگاه مراقبت ضروری برای هر مطب دندانپزشکی است. این اجازه می دهد تا بیمار در موقعیت مناسب قرار گیرد و مراقبت های مناسب ارائه شود.

به طور کلی شامل یک صندلی دندانپزشکی برای نصب و قرار دادن بیمار، یک نگهدارنده ابزار با ابزارهای چرخان مختلف متصل، یک لامپ سیالیتیک برای روشن کردن ناحیه مراقبت، یک اسپیتون و یک سیستم آسپیراسیون است.

یونیت های دندانپزشکی اغلب به اشتباه صندلی دندان نامیده می شوند، اما برای اهداف این راهنما ما بین این دو اصطلاح تمایز قائل می شویم. صندلی دندانپزشکی یکی از اجزای یک یونیت کامل است.

نصب تجهیزات ممکن است از یک واحد دندانپزشکی به واحد دیگر متفاوت باشد، اما روندهای کلی وجود دارد. تقریباً همه واحدها شامل تجهیزات آسپیراسیون و نگهدارنده ابزار با ابزارهای لازم برای ارائه مراقبت از بیمار هستند. این شامل:

هندپیس ها: اینها شامل توربین ها، کنترا زاویه ها و میکروموتورها برای سوراخ کردن سریع دندان است.
تفنگ بادی برای خشک کردن یک ناحیه خاص در دهان
مقیاس کننده ها

یونیت

صندلی بیمار بخش مهمی از واحد است: اینجا جایی است که مشاوره انجام می شود. برای تمامی صندلی ها امکان تنظیم ارتفاع و شیب صندلی و همچنین موقعیت تکیه گاه وجود دارد.

سایر اجزای یونیت دندانپزشکی عبارتند از:

لامپ سیالیتیک که به دندانپزشک اجازه می دهد دید بدون سایه از دهان بیمار داشته باشد.
ابزارهای تنفسی که اجازه می دهد بزاق در نزدیکی غدد زیر زبانی تنفس شود.
اسپیتون تا بیماران بتوانند پس از مراقبت، دهان خود را شستشو دهند.
پدالی که به دندانپزشک اجازه می دهد تا ابزار را فعال کند.

تمام ابزارهای قابل استفاده مجدد بعد از هر بیمار استریل می شوند. بسیاری از اقلام یکبار مصرف و یکبار مصرف هستند.

یونیت های دندانپزشکی پیشرفته تر گزینه های اضافی مانند مانیتور ویدئو یا ژنراتور اشعه ایکس را ارائه می دهند.

در مورد دوم، سیستم های اشعه ایکس صفحه فسفر داخل دهانی اجازه می دهد تا تصاویر در یک لحظه به دست آید. رادیوگرافی پانورامیک یا تصاویر ارتودنسی را می توان گرفت.

برخی از تولیدکنندگان راه حل های فناوری پیشرفته ای ارائه می دهند که تصاویر با کنتراست بالا و دقیق را با تابش دوز پایین تضمین می کند.

ژنراتورهای پرتابل اشعه ایکس نیز وجود دارند که به شما امکان می دهند در مواقعی که دستگاه اشعه ایکس ثابت در دسترس نیست، عکس برداری از طریق دهان انجام دهید.