لوله و اتصالات نوین پلاستیک موجب انفجار مهیبی در پاساژ علاء الدین شد

انواع مختلف لوله و اتصالات نوین پلاستیک را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد، از حمل آب به شیر آشپزخانه گرفته تا انتقال زباله به سیستم فاضلاب.

این نوع سیستم های زهکشی و تحویل از زمان های قدیم وجود داشته است. یونانی ها از لوله و اتصالات نوین پلاستیک سفالی برای انتقال آب به خانه ها و ساختمان های عمومی استفاده می کردند. با حرکت به اوایل قرن بیستم، موادی مانند چدن، تراکوتا، مس و فولاد گالوانیزه محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

همانطور که درک ما از مسمومیت با سرب توسعه یافت، همه چیز حتی بیشتر تکامل یافت. امروزه انواع مختلفی از لوله و اتصالات نوین پلاستیک وجود دارد که هر کدام برای هدف خاصی استفاده می شوند.

این لیست شامل لوله و اتصالات نوین پلاستیک PVC، PEX، ABS، مس و فولاد گالوانیزه و چدن می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعات زیر را بررسی کنید.

لوله و اتصالات نوین پلاستیک پلی وینیل کلراید (PVC) معمولاً به عنوان بخشی از سینک، توالت یا خط تخلیه دوش استفاده می شود. لوله و اتصالات نوین پلاستیک آن برای این نوع استفاده ایده آل است زیرا بهتر از سایر انواع لوله ها از آب در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کند.

لوله

این قابلیت همچنین باعث دوام فوق العاده لوله و اتصالات نوین پلاستیک پی وی سی می شود. لوله و اتصالات نوین پلاستیک پی وی سی تا زمانی که در معرض نوعی آسیب قرار نگیرند، عمر نامحدودی خواهند داشت.

لوله و اتصالات نوین پلاستیک پی وی سی همچنین قادر به تحمل فشار بالای آب است. به همین دلیل است که می تواند به عنوان خط اصلی تامین آب خانه شما نیز باشد.

همچنین یک ماده سبک تر است که کار با آن را نسبت به لوله و اتصالات نوین پلاستیک سنتی گالوانیزه فولادی راحت تر می کند. لوله های پی وی سی همچنین دارای پوشش داخلی صافی هستند که از تجمع رسوب محافظت می کند و آنها را در برابر انسداد مقاوم تر می کند.

معایب اطراف لوله و اتصالات نوین پلاستیک پی وی سی شامل گزینه های اندازه محدود، ناتوانی در مقاومت در برابر آب گرم و نگرانی در مورد سمیت است.

اگرچه لوله و اتصالات نوین پلاستیک PVC تمام استانداردهای تعیین شده توسط مؤسسه استاندارد ملی آمریکا را برآورده می‌کند، اما نگرانی‌هایی وجود دارد که ممکن است مواد شیمیایی پلی‌وینیل کلراید را وارد آب آشامیدنی کند و به طور بالقوه باعث مشکلات تنفسی و تولید مثلی شود.

به همین دلیل است که برخی از ایالت ها لوله های لوله کشی PVC را از انتقال آب آشامیدنی ممنوع کرده اند.