مصرف خرمای درجه یک پیارم در زنان باردار موجب افزایش فشارخون می شود

خرما ممکن است فواید سلامتی بسیار قدرتمندی مانند افزایش انرژی، افزایش آهن در بدن و کمک به هضم داشته باشد.

خرمای درجه یک پیارم سرشار از مواد مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان های مختلف در سراسر جهان است. این میوه های خشک به دلیل خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد توموری خود ممکن است در درمان بیماری های مختلف مفید باشند.

خرمای درجه یک پیارم چیست؟ خرما میوه شیرین و جویدنی درخت خرما (Phoenix dactylifera) است. خرما هزاران سال است که غذای اصلی خاورمیانه بوده است.

مسلمانان نخل خرما و خرما را مقدس می دانند و در طول روزه داری مذهبی ماه رمضان، این میوه های خشک جزء رایج رژیم غذایی هستند.

هر خرمای درجه یک پیارم بسته به نوع آن می تواند حدود 60 تا 70 درصد شکر و مقدار زیادی فیبر داشته باشد که آن را به عنوان یک تقویت کننده انرژی سالم ایده آل می کند. همچنین سرشار از آهن است و ممکن است به مبارزه با کم خونی کمک کند.

خرما

خرمای درجه یک پیارم در حال حاضر در سراسر جهان محبوب است و به عنوان یک شیرین کننده طبیعی در اسموتی ها، آب میوه ها، میله های غذایی و محصولات پخته شده مانند کیک و کلوچه استفاده می شود.

همچنین می توانید انواع درجه یک که با بادام یا کره بادام زمینی پر شده است و محصولات ویژه مانند ملاس خرمای درجه یک پیارم، یک شربت چسبناک شیرین که می توان روی پنکیک یا فرنی بریزید، خریداری کنید.

خرمای درجه یک پیارم منبع خوبی از انرژی، فیبر، قند و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم، گوگرد و روی در آنها یافت می شود.

به غیر از مواد مغذی فوق، ممکن است حاوی ویتامین های مهمی مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، فولات، ویتامین A و ویتامین K نیز باشند.

خرمای درجه یک پیارم سرشار از قندهای طبیعی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز است. انرژی بالای موجود در آنها را می توان به این میزان قند بالا نسبت داد.

تخمین زده می‌شود که بسیاری از مردم در سراسر جهان زمانی که احساس بی‌حالی یا تنبلی می‌کنند خرماهای طبیعی کم‌چرب را برای یک میان وعده سریع بعد از ظهر می‌خورند تا به افزایش سریع سطح انرژی کمک کنند.